Thursday, February 17, 2011

Pilihan raya kampus

Salam hari ni telah terjadi satu2nya perkara yg x pernah lg berlaku ketika pilihan raya kampus unisza, X DISANGKA2 baru je hari penamaan calon berlangsung sudah ada bantahan mengenai calon yg mewakili FKI. Hanya kerana alasan beliau menggunakan liquid paper semasa memadam kesalahan sewaktu mengisi borang dan itupun FITNAH kerana beliau tidak menggunakan liquid tetapi pemadam pen.

X faham betul. mengapa tiada consideration betul sedangkan mereka seharusnya tahu kerana wujudnya fakulti kontemporari islam unisza dipandang tinggi kenapa? kerana membawa nama kusza yg mana satu ketika dulu sgt masyhur di pelosok dunia hatta negara arab juga memandang tinggi kepada Kusza dan juga kerana ketinggian ilmu agama ini telah menarik perhatian dan dicemburui oleh universiti2 terkemuka.

Mcm2 hal telah terjadi semenjak menukar nama kepada UNisZA, dan byk hal telah berlaku yg menyebabkan ketidakadilan dlm sistem perundangan hanya kerana ingin menegakkan cara hidup islam yg syumul. seperti sabda Baginda SAW umat islam pada akhir zaman ibarat buih2 di lautan. Sangat kecewa bila tahu dalang di sebalik bantahan ini adalah pelajar fki sendiri ibarat memakan daging diri sendiri.

Bilakah lagi kita semua satu hati? Bilakah lagi keamanan kan dikecapi? Bilakah lagi islam kn dijulang tinggi bangunlah wahai umat kita satu hati..... lagu ini mengingatkn kembali akan kejahilan manusia yg memporak perandakan dunia dan kedegilan manusia utk mengikuti syariat yg telah ditetapkan oleh Allah.

Adakah cara hidup islam mengongkong manusia? tidak, kenapa? kerana dengan cara hidup yg telah ditetapkn oleh Allah ini adalah yg terbaik buat kita...mustahil bagi seorag ayah ingin menyusahkan hidup anaknya, mustahil bagi ibu ingin memusnahkan hidup anaknya dan juga mustahil bg Pencipta ingin menyusahkan ciptaannya kerana beliau tahu apa yg ciptaanya mampu lakukan atau tidak.. mcm citer Jimmy Neutron dia tahu apa kelebihan dan kelemahan barng ciptaanya dan dia tahu tahap kemampuan brg ciptaan dia tp knp tidak kita??kenapa kita nk lari dari landasan yg telah ditetapkan??ini menunjukkan kita ni degil dan rasa diri kita lg hebat dri Pencipta kita.......bodoh sombong itu adalah istilah yg tepat utk gmbrkan sikap kita sebenarnya. Tunjukkan bukti kalu pernyataan ini salah...Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment